Tycker du också om att spela på internet? Utvecklingen av gaming-världen har varit markant under de senaste åren, vilket naturligtvis innebär fler spännande alternativ för dig! Om du tycker om klassiska casinospel, videoslots eller live casino kan det knappast bli bättre – eller kan det? Vi antar ju oftast att spelföretagen som tagit sig in på den svenska marknaden och har hemsidor på svenska är seriösa företag, men tyvärr finns det också en del ogräs bland vetet. Vi har därför sammanställt de viktigaste röda flaggorna som du behöver känna till innan du väljer ett casino, så fortsätt läsa!
Svartlistade casinon
Fördelen med att spela på nätet är att du kan göra det hemifrån, på jobbet eller varför inte på ett Kontorshotell i Stockholm? Däremot är det alltid bra att göra lite research. Genom att helt enkelt söka recensioner om casinon kan du hitta information både från kunder, tidningar , institutioner osv. Om du ser att casinot blivit svartlistat rekommenderar vi att du fortsätter leta. Ta inga onödiga risker!
Ingen spellicens
Nätcasinon som tar sin verksamhet på allvar har alltid en giltig licens, som innebär att de följer alla relevanta lagar och regleringar. Licensen kan komma från Malta, Gibraltar, Storbritannien eller andra länder, men den måste komma från en kompetent myndighet. På de flesta spelsajter kan du enkelt hitta information om vilken licens de har, men hittar du inte den typen av information bör en varningsklocka ringa. Välj aldrig nätcasinon utan licenser!
Okända programvaror
Eftersom seriösa speltillverkare oftast arbetat i många år för att bygga upp ett gott rykte är de givetvis inte villiga att ge sig in i affärer med casinon som inte håller samma standard. Tillverkare som NetEnt, Microgaming och Playtech är seriösa, välkända namn inom gaming-världen, men det är naturligtvis inte alltid de här namnen (eller andra seriösa aktörer) dyker upp på casinosajterna. Du bör då kolla upp vilka leverantörer ett visst casino använder, och söka information om dem.
Mycket begränsad kundtjänst
Ett självklart tecken som en del faktiskt inte tänker på, är att kolla upp vilken typ av kundtjänst ett nätcasino erbjuder. Helst ska företaget erbjuda kundtjänst via telefon, live-chatt och mail på svenska, men tyvärr finns det faktiskt många seriösa marknadsledande företag som inte uppnått den här standarden. Däremot erbjuder de allra flesta möjligheten att ringa kundtjänsten och prata engelska och i princip alla erbjuder live-chatt under mycket generösa tider. Hittar du ett casino som däremot endast erbjuder en e-mail adress är det definitivt dags att leta vidare!
Reply